Aktualności
Szanowni Państwo Dyrektorzy
Szkół i Placówek Oświatowo-Wychowawczych
Do sympatyków „Przyjaznej Edukacji”!
Drodzy Państwo, witamy u progu nowego roku szkolnego, naprawdę nowego, bo nigdy dotąd nie przyszło nam inaugurować nauki szkolnej w warunkach odbiegających od normy, z taką ilością niewiadomych. Ważne będą decyzje i oby rozwiązywały sensownie zadania.
Życzymy, aby powrót do szkoły spełnił oczekiwania, wypełnione okazywaną wzajemnie sympatią.
Zapraszamy na naszą stronę www.grandys.edu.pl, gdzie znajdziecie Państwo oferty szkoleniowe. Jesteśmy przygotowani na współpracę w formie „on-line”, zarówno grupowej, jak i indywidualnej.
Zachęcamy do lektury naszego artykułu pt. „Po co uczeń idzie do szkoły?” i podzielenia się uwagami.
Zamieszczamy go na Blogu oraz w formie pliku do pobrania tutaj.
Oto kilka fragmentów:
„Po co uczeń przychodzi do szkoły? Też mi pytanie! Przychodzi, bo musi…, musi się uczyć.
… Skoro musi się uczyć, to kto jest odpowiedzialny za efekty edukacyjne, za to czego się nauczy?
… Dziecko (…) przychodzi do szkoły z niepokojem i ciekawością świata, pozytywnym nastawieniem, nawet entuzjazmem.
…Kto spyta ucznia o jego oczekiwania, kto interesująco zapromuje swój przedmiot, prezentując jego uroki i korzyści?
… Uczeń z czasem nabiera przekonania, że musi sobie radzić …
… Czyj wpływ decyduje o uświadomieniu korzyści z osiągania celów chodzenia do szkoły?
…Warto sprawdzić, jakie cnoty nauczycieli cenią uczniowie, które
są dla nich atrakcyjne do naśladowania.
… Rozpoznanie możliwości ucznia i udzielanie mu niezbędnego wsparcia jest obowiązkiem od pierwszych lekcji, a on powinien odczuwać ten mecenat.
…Ewaluacja na własny użytek po wybranych lekcjach, po zakończeniu cyklu lekcji, modułu programowego, rodzi, wzbogaca refleksje o efektach nauczycielskiej pracy. A u ucznia… kształci spostrzegawczość, umiejętność oceny,
… A co na to nadzór dyrektora szkoły, przedszkola?
Czy dyrektor stawia sobie pytanie: czy mój uczeń znajduje odpowiedź, po co ja przychodzę do szkoły?
… Uczący dany zespół, w ramach współpracy, powinni być zainteresowani sporządzeniem mapy uzdolnień uczniów z każdego przedmiotu, zajęć praktycznych w szkolnictwie zawodowym.
… Warto wiedzieć, jak uczeń widzi siebie w szkole, traktuje szkołę. Kim jestem? Kim mam być – po co tu przychodzę, a co osiągnąłem. Kto naprawdę wie, jakimi wartościami się kieruję?
… Na koniec…
Życzymy powodzenia w pracy, pokonania zagrożeń i satysfakcji.
Dyrektor NPDN
„Przyjazna Edukacja”
mgr Jan Fr. Grandys
„Jak motywować ucznia do nauki?” – na to pytanie i wiele innych próbowali znaleźć odpowiedź nauczyciele Szkoły Podstawowej w Otałęży, którzy uczestniczyli w szkoleniu dotyczącym motywacji ucznia do nauki.
Niepubliczna Placówka Doskonalenia Nauczycieli w Tarnobrzegu wraz z prowadzącą składa serdeczne podziękowania p. dyrektor Halinie Czerwiec oraz uczestnikom zajęć za bardzo twórczą i życzliwą atmosferę. To nauczyciele z pasją, którzy na pewno znajdą sposób, żeby „zapalić” swoich uczniów do nauki.
W ekscytującym spacerze pod pachą z książką, jako lekarstwem na bolączki dzieci, dorosłych, podczas kursu „Rozwijanie przez czytanie. Biblioterapia w nowoczesnym procesie edukacji” brały udział nauczycielki szkół podstawowych w Woli Mieleckiej i Otałęży.
Prowadząca zajęcia dr Wanda Matras-Mastalerz, pracownik naukowy Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, oczarowała Panie klasą kompetencji, ekspresją słowa, barwnymi opisami niezwykłych przygód, ukazaniem wartości bliskich i niezbędnych w codziennych zmaganiach.
„Sprawca zdarzenia”, Niepubliczna Placówka Doskonalenia Nauczycieli w Tarnobrzegu, składa ukłon p. dyrektor Małgorzacie Jastrząb za serdeczną życzliwość.